نکات مهم برای شستشو لباس بچه گانه مناسب پدر و مادر ها

نکات مهم برای شستن لباس بچه گانه مناسب والدین:

چگونگی شستن لباس‌ها یکی عواملی است که بر طول عمر و کیفیت لباس‌ها تاثیر زیادی بر جای می‌گذارند. به خصوص بر لباس‌های کودکان! زیرا کودکان با بازیگوشی و بازی‌های روزمره خود بیشتر از بزرگسالان لباس‌های خود را کثیف می‌کنند‌. بنابراین لباس‌های آن‌ها نیاز به شستشوی بیشتری دارد. در این نوشتار نکات مهم برای شستشو لباس بچه گانه مناسب پدر و مادر ها را شرح می‌دهیم. رعایت این نکات می‌تواند برای والدین مفید و موثر واقع شود.

رعایت دمای مناسب آب برای شستشوی لباس‌ های حساس بچه گانه

رعایت دمای مناسب آب برای شستشوی لباس‌ های حساس بچه گانه

رعایت دمای مناسب آب برای شستشوی لباس‌ های حساس بچه گانه اولین اصلی است که باید در شستن لباس بچه رعایت شود. اغلب برندهای معتبر دمای مناسب برای شستشوی پارچه لباس‌ را روی برچسب متصل به لباس توضیح داده‌اند. بهترین دما برای شستن هر لباس، دمایی است که توسط تولید کننده آن توصیه شده.

اما در حالت کلی، شستن لباس‌ها با آب سرد بهتر است. آب سرد می‌تواند لباس‌ها را به اندازه آب گرم تمیز کند. و این برای محیط و خود لباس‌ها بسیار بهتر است. آب داغ می‌تواند به الیاف لباس‌هایی که دوست دارید آسیب برساند. خبر خوب این است که ماشین‌های لباسشویی امروزی برای شستن لباس‌های کثیف با آب سرد ساخته شده‌اند.

مطلب پیشنهادی: خرید لباس بچه گانه با قیمت تولیدی

انتخاب بهترین شوینده ها برای شستن لباس‌های بچه

انتخاب بهترین شوینده ها برای شستن لباس‌های بچه از  3 نظر حائز اهمیت است:

  1. برای سلامت کودک: ما شوینده‌ای را توصیه می‌کنیم که برای پوست‌های ظریف طراحی شده است. به‌ویژه زمانی که در حال شستن لباس‌های کودکان زیر ۲ سال هستید. استفاده از شوینده‌های مخصوص شستن لباس بچه برای حفظ سلامت آن‌ها بهتر و ایمن‌تر است‌.
  2. برای حفظ کیفیت و طول عمر لباس: شوینده‌های مخصوص لباس بچه ملایم‌تر هستند. بنابراین آسیبی به بافت پارچه‌ها وارد نمی‌کنند.
  3. برای حفظ محیط زیست: شوینده‌های مخصوص لباس کودک اغلب فاقد مواد شیمیایی مضر هستند. بنابراین برای حفاظت از محیط زیست توصیه می‌شوند.

رعایت نکات قبل از شستشوی لباس‌های پر لکه

رعایت نکات قبل از شستشوی لباس‌های پر لکه یک نکته مهم در شستن لباس بچه است‌.

در صورت بروز لکه (که اغلب اتفاق خواهند افتاد)، در اسرع وقت آن را پاک کنید. یک قلم لکه بر را برای مواقع ضروری در دسترس خود نگه دارید. لکه را با یک لکه‌بر پاک و در صورت امکان آن را خیس کنید. پیش شستشوی لکه‌ها می‌تواند بخش مهمی از فرآیند شستشو باشد و تمیز شدن کامل لباس را تضمین کند. به یاد داشته باشید که هر چه زمان باقی ماندن لکه روی لباس کودک بیشتر باشد احتمال پاک شدن آن کمتر است‌.

تفکیک لباس‌های بچه گانه بر اساس رنگ و بافت در هنگام شستشو

تفکیک لباس‌های بچه گانه بر اساس رنگ و بافت در هنگام شستشو از اهمیت زیادی برخوردار است. در صورتی که لباس‌های روشن و تیره را با هم بشویید احتمال مخلوط شدن آن‌ها با هم وجود خواهد داشت‌.

مثلا ممکن است تیشرت سفید فرزند شما به رنگ صورتی یا خاکستری تبدیل شود! برای جلوگیری از بروز مشکلات این چنینی لباس‌ها را باید پیش از شستشو تفکیک کنید‌.

لباس‌های سفید را با هم بشویید. لباس‌های تیره را با هم و لباس‌های رنگی را نیز به صورت مجزا در ماشین لباسشویی قرار دهید. در واقع بافت لباس‌ها نیز باید در هنگام شستشو مورد توجه قرار گیرد. برای مثال ممکن است بافت ابریشمی یک لباس برای شستشو در دمای بالا و در ماشین لباسشویی مناسب نباشد. بنابراین بهتر است آن را با دست شستشو دهید.

شستن لباس بچه ‌های کوچک‌تر را بهتر است به صورت مجزا از سایر اعضای خانواده انجام دهید. همچنین بهتر است لباس‌های زیر کودک را مجزا از سایر لباس‌ها و با آب گرم بشویید.

 

خشک کردن لباس‌ های بچه گانه با دقت و استفاده از اتو

خشک کردن لباس‌ های بچه گانه با دقت و استفاده از اتو آخرین موضوعی است که در این نوشتار درباره آن صحبت می‌کنیم.

پس از شستن لباس بچه باید آن‌ها را در معرض نور آفتاب قرار دهیم. این کار ضدعفونی کردن لباس‌ها را تکمیل می‌کند. برخی از لباس‌ها نیز پس از شستن نیاز به اتو کشی دارند. اگر نگران رشد باکتری‌ها در لباس کودکان خود هستید، بهتر است بدانید اتو کشیدن برای از بین بردن باکتری‌ها بسیار مفید است. زیرا برخلاف شستشو و خشک کردن، اتو کردن پارچه را برای مدت طولانی در معرض دمای بالا قرار می‌دهد. علاوه بر از بین بردن باکتری‌ها، اتو کردن بوی لباس را نیز از بین می‌برد. بخار حاصل از اتو در از بین بردن 99 درصد میکروب‌ها و ویروس‌ها موثر است.

مهم است که لباس‌های بچه‌ها را با دقت اتو کنید. زیرا قطعا نمی‌خواهید به چاپ‌های ظریف لباس کودک آسیب بزنید. اگر از اتو استفاده می‌کنید، حتماً از یک پارچه پرس که  100 درصد از پنبه ساخته شده است استفاده کنید. پارچه‌های ظریف مانند پشم و توری را باید با پارچه‌ای از پنبه اتو کرد. پارچه پرس باید کمی مرطوب باشد، اما نه بیش از حد. این کار از ایجاد علائم سوختگی بر روی لباس ظریف جلوگیری می‌کند.

کودکان 18 ماهه می توانند فرآیند استفاده از اتو برقی یا بخار را یاد بگیرند. این کار برای آن‌ها خطرناک است. بنابراین باید احتمال دسترسی آن‌ها به اتو را به صفر برسانید. یک میز اتو عریض و پایدار کار را بسیار آسان‌تر می‌کند. قبل از شروع کار با اتو حتما به کودک خود هشدار دهید.

نگهداری و شست‌ و شوی لباس بچه‌ گانه

همان طور که میدانید بچه ها عاشق بازی هستند و البته در نهایت کثیف می‌شوند. از این رو، در کنار ظاهر لباس، باید از کیفیت و ماندگاری آن‌ها نیز مطمئن شوید. لباس‌های با کیفیت بچه‌گانه در اثر شستشو دچار آبرفت نمی‌شوند و جلوه و زیبایی ظاهر آن‌ها نیز از بین نمی‌رود. اگرچه خرید لباس بچه گانه با کیفیت مهم است، اما نگهداری و شست‌ و شوی لباس بچه‌ گانه نیز باید با روش مناسب انجام شود. وقتی روی لباس‌های بچه‌گانه باکیفیت سرمایه‌گذاری می‌کنید، مهم است که بدانید چگونه از لباس‌های کودکانتان مراقبت کنید و لکه‌های سخت را از بین ببرید – تا کودک شما برای ماجراجویی بعدی خود آماده شود.

مهم‌ترین نکات برای نگهداری از لباس‌های بچه‌گانه شامل موارد زیر است:

  • برچسب روی لباس‌ها را بخوانید: هنگامی که یک قلم از لباس‌های کودکانه را خریداری می‌کنید، همیشه باید برچسب آن را بررسی کنید تا ببینید سازنده چه توصیه‌هایی می‌کند. معمولاً این برچسب در مورد نحوه نگهداری، تمیز کردن، خشک کردن و اتو کردن یک لباس توصیه می‌کند. پیروی از توصیه‌های تولید کننده همیشه بهترین راه برای نگهداری از لباس‌هاست. علاوه بر توصیه‌هایی درباره کارهایی که باید انجام دهید، این برچسب اغلب توصیه‌هایی درباره کارهایی که نباید انجام دهید نیز ارائه می‌دهد. توصیه‌ها را برای طولانی‌تر کردن عمر کیفیت کالای خود دنبال کنید.
  • اقلام گرانبها را با دست بشویید: شستن لباس با دست ملایم‌ترین راه برای شستن لباس است. بنابراین شست و شوی دستی به جای استفاده از ماشین لباسشویی با حفظ کیفیت آن باعث افزایش طول عمر لباس می‌شود. دوخت و جزئیات پیچیده معمولاً در لباس‌های کودکان طراح دیده می‌شود و شستشوی دستی بهترین راه برای حفظ این جزئیات زیباست.
  • هر چه زودتر لکه‌ها را از بین ببرید: دلیل اینکه باید فوراً یک لکه را از بین ببرید این است که لکه را از “ثبات” دور کنید! ثبات لکه زمانی است که یک ماده با پارچه پیوند برقرار می‌کند. به این معنی که هیچ مقدار شستشو و تمیز کردن نمی‌تواند لکه را به طور کامل از پارچه پاک کند. بنابراین، رفع لکه در اسرع وقت با روش تمیز کردن صحیح به حفظ کیفیت لباس کمک می‌کند.
  • لباس‌ها را با هوا خشک کنید تا طول عمر آن‌ها افزایش یابد: خشک کردن لباس در هوا باعث افزایش طول عمر لباس می‌شود. زیرا استفاده از خشک کن جایگزین می‌تواند میزان ساییدگی و پارگی لباس را افزایش دهد.

لیست مقالات مرتبط:

راهنمای خرید لباس بچه گانه برای شب یلدا

راهنمایی برای انتخاب بهترین برند لباس بچه گانه ایرانی

بهتر است برای شستشوی لباس‌ های حساس بچه گانه از آب با دمای پایین استفاده شود.

اتو کردن باعث از بین بردن باکتری‌ها و ضدعفونی کردن کامل لباس کودک می‌شود. همچنین در از بین بردن بوی بد لباس‌ها نیز موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه